مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
دسته بندی نشده

ماجرای برخورد موشک به هواپیمای مسافربری اوکراینی صحت دارد؟!

مطالب پربازدید

ماجرای برخورد موشک به هواپیمای مسافربری اوکراینیرئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: برخورد موشک به هواپیمای اوکراینی از لحاظ علمی غیر ممکن است و چنین شایعاتی هیچگونه منطقی ندارد.

علی عابد زاده ضمن تسلیت به درگذشت تعداد زیادی از هموطنان در سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی، در مورد اینکه ماجرای برخورد موشک به هواپیمای مسافربری صحت دارد یا نه، گفت: همزمان با پرواز این هواپیما چندین پرواز داخلی و خارجی در فضای ایران و در همین ارتفاع هشت هزار پایی در حال پرواز بودند و موضوع برخورد موشک به این هواپیما به هیچ وجه نمی تواند صحت داشته باشد. بین همه بخش های نظامی و غیر نظامی در ایران هماهنگی کامل وجود دارد و در همان زمان سقوط، ده ها هواپیمای ایرانی و خارجی در حال پرواز بر فضای امن ایران بودند و اگر کشوری امنیت نداشت باشد مگر ممکن است که این تعداد پرواز بر فضای آن در حال انجام باشد.

عابد زاده در مورد استخراج اطلاعات جعبه سیاه هواپیما گفت: هم ایران و هم اوکراین امکانات لازم برای دانلود این اطلاعات را دارند، اما اگر نیازی به اقدامات تخصصی بیشتری باشد می توانیم همچون برخی سوانح مشابه، استخراج و آنالیز اطلاعات این کار را در فرانسه یا سایر کشورها انجام دهیم.

وی در مورد شایعات مطرح شده ماجرای برخورد موشک به هواپیمای مسافربری اوکراینی گفت: شایعات مطرح شده در خصوص مقاومت ایران برای تحویل ندادن جعبه سیاه هواپیما به آمریکا صحت ندارد، ضمن اینکه مسئول بررسی حادثه طبق مقررات جهانی ایکائو، سارمان هواپیمایی ایران است و اگر نرم افزار و سخت افزار لازم برای بازخوانی اطلاعات جعبه سیاه در ایران وجود نداشته باشد می توانیم این کار را در کشورهای دیگر انجام دهیم. سانحه را به کشورهای سازنده موتور، هواپیما و بهره بردار اطلاع داده ایم. باید به تعریف مشخصی از نوع همکاری آنها دست یابیم و تا هر چه سریعتر به علت وقوع حادثه برسیم.

مطالب پربازدید

 

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا